Το πανίσχυρο News Feed του Facebook χωρίζεται στα δύο… κατά κάποιο τρόπο.
Η δημοφιλής ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης ανακοίνωσε σήμερα ότι οι χρήστες των mobile εφαρμογών της εταιρείας θα βλέπουν σύντομα 2 feeds. Home είναι το νέο όνομα για την καρτέλα που βλέπετε όταν ανοίγετε για πρώτη φορά την εφαρμογή και έχει σχεδιαστεί για εξατομικευμένο περιεχόμενο που προέρχεται από Reels, Stories και άλλες πηγές. Στη συνέχεια, βλέπουμε μια εντελώς νέα καρτέλα με την ονομασία Feeds, η οποία περιέχει πρόσφατες αναρτήσεις από φίλους, ομάδες, Facebook Pages και αγαπημένα, χωρίς να υπάρχουν οι “Προτεινόμενες αναρτήσεις για εσάς”.
The two tabs will be accessible from both the iOS and Android versions of the Facebook app, where they will start appearing in the shortcut bar from today. Meta's press release states that the contents of this bar are designed to change based on the tabs that users spend the most time on, but these can be "pinned" to ensure that their locations don't change. Facebook says the changes will be visible globally by next week.
"One of the features that users are asking for most from Facebook is to make sure they don't miss their friends' posts," Meta CEO Mark Zuckerberg wrote on his personal profile. "So today we're launching a Feeds tab where you can see your friends' posts, groups, Pages you follow and other sources individually, in chronological order. Users will still see on first opening the app a personalized content stream in the Home tab, where Facebook will suggest content we think you'll be most interested in. But the Feeds tab will give you a way to further customize and control your experience."
Ο διαχωρισμός του Newsfeed με αυτόν τον τρόπο φαίνεται να είναι μια προσπάθεια να “εξισορροπηθεί” η επιθυμία της Meta να γίνει το Facebook περισσότερο σαν το TikTok – το οποίο προτείνει περιεχόμενο από ολόκληρη την πλατφόρμα του με βάση το τι πιστεύουν οι αλγόριθμοί του ότι μπορεί να σας ενδιαφέρει. Όμως, το να δηλωθεί ως προκαθορισμένο το Home Feed για κάθε χρήστη, ίσως φανερώνει για το που βρίσκονται οι προτεραιότητες της Meta για το Facebook, με την εταιρεία να αναφέρει ότι το feed πρόκειται να αποτελέσει στο μέλλον περισσότερο μια “μηχανή ανακάλυψης περιεχομένου”.
It's important to note that the Home tab will still show posts from friends and family, but will be surrounded by content suggestions selected by a machine learning ranking system. Also, ads will still be present in the Feeds tab. Meta's attempt to more or less directly clone TikTok by introducing the Lasso app has become a thing of the past after just 18 months, and the company's focus has subsequently shifted to Instagram's Reels to capitalize on the popularity of the short-form video format.
But the danger of TikTok's immense popularity has not diminished. Facebook, the company's core social media platform, saw a decline in the last quarter of 2021 in active daily users logging on to the platform, and although the platform returned to growth in the first quarter of this year, it is now growing slower than ever. The reason is TikTok where users spend most of their time in their daily social media interaction.








